Wednesday 27 July 2011

aku masih mencari..

apa yang aku cari? KETENANGAN....

dengan nama ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI.

ALHAMDULILLLAH, alhamdulillah, alhamdulillah...syukur padaMu Ya ALLAH aku masih diberi peluang untuk merasa nikmatmu hari ini.Masih bernafas untuk melihat apa yang sudah ditentukan untukku Mudah-mudahan, ketenangan yang aku cari selama ini menjelma jua. INSYAALLAH.

Tersenyum aku seketika, ye lah, dah lama tak update blog ni. Entah, malas. I've just got nothing to say.Seriously, makin hari makin aku mengerti bahawa apa yang ditentukan oleh ALLAH adalah yang terbaik untuk aku. Aku sedar, apa saja yang berlaku PASTI ada hikmahnya. Walaupun keadaan makin merumitkan dan aku sendiri pening memikirkannya, tapi hakikatnya aku masih mampu berdiri. Berdiri untuk mencari diri aku sendiri. Tinggalkan segala kesedihan. Kembali bangkit untuk memperjuangkan apa yang berhak aku miliki. Tanpa bantuan orang yang paling aku sayang, IBU dan AYAH aku, aku seakan-akan hilang punca seketika. Hilang tempat bergantung. Meraka ibarat nadi pada aku. Mana mungkin aku bisa hidup tanpa mereka di sisi.Kawan..sudah lama aku buang insan yang bergelar KAWAN itu dari kamus hidup aku. Aku boleh hidup tanpa mereka.Buat apa ada kawan kalau setakat menyakitkan hati. Buat apa ada kawan kalau langsung tak boleh membantu. Buat apa ada kawan kalau setakat nak menjatuhkan maruah aku. BUAT APA ADA KAWAN... YA ALLAH, kau kuatkanlah aku YA ALLAH.

Buat masa sekarang, aku cuba untuk menjalani kehidupan seperti biasa.Aku akui BUKAN SENANG. Aku tak boleh nak tipu diri aku sendiri.Hati yang sakit bertambah sakit. Jiwa yang lemah bertambah lemah. Perasaan yang sedih kian sedih. Teman terbaikku di kala ini, yang setia menemani aku..hanyalah air mata. Mutiara mata yang semakin hari semakin murah harganya.Mudah sekali aku mengalirkan air mata. Air mata pengharapan. Berharap segala yang sedih ini cepat berlalu.

COME ON Nadiah! STOP FEEL LIKE THIS! GET AWAY FROM YOUR CRITICAL THINKING! BE YOURSERLF!

OK....stop being sad all the time! Ini adalah entry pertama aku..PERTAMA.Aku dah DELETE segala cerita yang sedih-sedih. Entah, aku pon tak tau apa yang aku buat. Tak ada gunanya aku ASYIK MEMIKIRKAN BENDA YANG DAH JADI.It just waste my time..

OK....hmmm...what's else? Late ni..agak sibuk. Sibuk STUDY.huhuhuhuhuhu..test kelamrin dan hari ni..
Sangat-sangat menguji kertahanan mental dan fizikal..(macam la aku pegi temuduga askar)
Setiap inci otak aku perahkan..SUSAHNYA... actually, KAWAN-KAWAN aku yang lain ramai yang boleh jawab..aduh, entahla..silap aku..satu bulan lebih tak masuk kelas..aku yang rugi..orang lain dah belajar sampai mane..aku terkial-kial sorang diri. PADAN MUKE!

Teruskan usaha...jangan cepat putus asa NADIAH. Masa masih ada.Kau pasti boleh. Pedulikan kawan-kawan kau tu. Lantakla la diorang nak buat ape pon..pedulikan!
JUST LET THEM BE!JUST LET THEM BY THEIR OWN WAY. GET YOURSELF BACK!


Apa la yang aku merepek ni..kan? Entah pape jee...
Hmmmmmmmmmm......
ok la..nak out..aku ni merepek je kejenye..

nota buat hati:)
nadiah, YOU CANNOT CHANGE WHAT WAS HAPPEN...BUT YOU CAN CHANGE WHAT WILL HAPPPEN.

p/s:
sayang KAK FARAH(entah pape aku ni kan?Tetiba mention nama kak farah, ahh, lantak la,aku punya
blog, ikut suka hati aku la..)
DAN AKU, MASIH MENACRI.....

No comments: