Saturday 30 July 2011

"speechless,wordless,heartless"

dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani...

what a beatiful days! Terima kasih kepada readers yang dengan sengaja atau tidak sengaja yang terjumpa "blog hodoh" aku nih... segala contant yang membosankan adalah tidak disengajakan dan harap dimaafkan.

Ok...straight to the point..aku sebenarnya bosan nih.Dari lepas Subuh tadi tak tau nak buat ape.Homework dah siap dari semalam.Study??I'm not in the mood,soory..^_^

Dan sebenarnya telinga aku ni dah sakit dengar nfon kesayanganku menjerit dari tadi lagi.Sepatutnya aku kena pergi sekolah pagi ni.Ada discussion projek air yang akan dibentangkan selepas raya nanti.Cikgu ni,cari la orang lain,saya tak berminat dengan projek air ni.Projek ape entah.Tak pasal-pasal kena pergi sungai ambik sample air.Aduh..lambat lagi la cikgu.Relaks la...Tak bertanggungjawab betul kan aku ni?korang jangan ikut perangai buruk aku ni.No civilization namanya..(betul ke?)

Tak la,aku bukan ape,aku cuma rasa tak sedap hati je hari ni.Tu yang aku malas nak pegi sekolah tu.Bia la, ramai lagi kawan aku yang lain boleh tolong siapkan. Ahhh,bosan nyer duk rumah.Semua orang keluar.Tu la,tadi orang ajak tak nak ikut.Tak tau la nak buat ape..korang bagi la idea sikit ape patot aku buat.

oh ye,semalam abang aku ada cerita pasal pengalaman dia kerja kat restoran pizza hut mase cuti sem sebelum dia balik rumah..Abang aku sewa rumah kt Klang.Dia cakap dia kerja kat Jusco?EH ke Tesco?Yang dekat Bukit Raja??Entah,aku tak ingat la..ahh,lantak la kat mane pon,AKU PEDULI APE.hehe..
Dia pesan kat aku tak payah la kerja situ lain kali.Boleh bikin orang kena darah tinggi.Silap-silap haribulan,heart attack terus..tak pasal-pasal innalillah.

Pengalaman dia kerja kat situ..tiap-tiap hari jumpa macam-macam orang.Tapi,yang paling dia benci bila ORANG CINA yang datang makan.Bila lambat ambik order,hah,golongan ni la yang mula bising.Ade pulak yang datang,makan banyak-bayak pastu TAK NAK BAYAR.Ade ke??Patot ke??Tak patot,tak patot..haiisshh...menaikkan darah aku je yang dengar nih.Nak tercabut kaki abg aku tuh.Jenuh satu mall tu dia cari "alien" yang tak bayar tu.Ade ke lari gituuu jeee..

Tu satu kaum,kaum yang lagi satu nih..India.Diorang order la makanan kan.Pastu abang aku tanya la nak letak daging ke tak..(maklumlah,daging tu kan tuhan mereka..nak gelak rasanya,hahaha) Ish, ape aku ni?Kalau la ada mamat or minah india yang baca blog ni,mampus aku.
Ahh..aku peduli ape.
MY BLOG MY RULES! Pastu kan,bila dah hantar makanan tuh,diorang makan...makan,makan,makan,pastu sampai la time nak bayar.Boleh diorang komplen balik ape yang dah masuk dalam perut diorang???? Ape punye orang la..huhuhu.Lepas tu tak nak bayar.Aduhh...kalau aku ada kat situ la kan,dah lama aku tembak manusia tuh.Tak de SIVIK punye orang!

The conclusion is,aku Ni bukan nyer anti perkauman,jauh sekali menghina orang CINA dan India.Tapi berdasarkan apa yang abang aku cakap,ORANG MELAYU tak de lagi la yang makan tak bayar. Sedikit sebayak aku bangga jadi anak melayu.Ye laa..orang MELAYU ni kan kaya dengan budi bahasa.
BUDI BAHASA BUDAYA KITA..(tak ikhlas pon puji nih)

Dan bukan SEMUA orang CINA dan INDIA ni tak berbudi bahasa.Cuma segelintir la.Alah..orang melayu pon ape kurangnye..cuma tak tunjuk depan orang jee..

ok la..stop..mengarut la aku nih...entah pape la..bila bosan ni la jadinya.
nak out,nak pi dapur jap,tak breakfast lagi ni.Perut dah berbunyi.
(ttba pulak teringat lagu si tommy mase kem KRB..tangan kanan ke depan,ke belakang.Errr..pastu?Alah,tak ingat la pulak..hehe)

take this note: be aware of the silence people.. (sah kepale aku dah mereng)

bye:assalamualaikum :)

No comments: