Saturday 30 July 2011

ape la aku nih.

dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani...

kebosanan melanda lagi.Cuak nyer mengadap TIGA BIJI buku kimia nih.
Huhuhuhuhu,:( nak menangis rasanya.Aku paling tak suka buat PEKA.kalau lab report tu ok lagi..bila dah masuk kerja kursus,mulalah kepala aku pening.Entah,memang dari zaman aku sekolah rendah sampai la dah masuk Form 4 ni,memang sikap aku yang buruk ni tak boleh nak buang.

entry kali ni tak ade ape yang nak aku share..sekadar mengikut kata hati yang dilanda kebosanan saje.

hmmm.. :)
petang tadi..sejarah telah tercipta.Hahahaha,,buat pertama kalinya dalam seumur hidup aku,aku belajar bawak kete. Ketaq pale lutut weeeeiii.Berdebar-debar jugak,tapi bila dah bawak..steady je la kan.Tak de la susah sangat pon.Dulu,aku selalu pikir,macam mane rasenyer bila bawak kete.Berat ke?Ringan ke?Tak rase ape-ape ke..kan??(ngok tak aku?)

Aku bawak la kete kesayangan mak sedare aku yang berjenama FERRARI ala SUZUKI SWIFT tu slow-slow. Aku bawak la kan.Tak pergi mana pon,just nak pergi market.Bila dah sampai depan market tu,aku masukla parking lot.Dan aku rasa,aku bawak kete time tuh tak de la laju mane..ade la dalam 50 kot.Entah macam mana la ade "seekor" motosikal yang dah terpacak kat situ....pastu,jeng,jeng,jeng..guess what?
Poommmm!!!!(macam tu ke bunyinyer?entah..lantaklah) aku telah terlanggar moto tu.Sakit kepala aku terhantuk kat stereng.Ye la,tengah laju masa tu.Dan akhirnya "plet" dan bumper depan kete mak sedare aku tu kemek.Lampu depan pon pecah jugak..huhuhuhu.

Dup,dap,dup,dap...sepantas kilat mak sedare aku melancarkan bom nyer yang pertama.
"KAKAK!Tak nampak ke motor tuh?Tu la,bawak laju-laju lagi.Orang cakap bawak slow-slow tak nak dengar!" huhuhuhu,nak menangis rasanyer.Nasib baik tuan punyer moto tuh tak kate ape-ape.Ye la,dah moto dia pecah side mirror je.Boleh la diam..kan??

hahahahah,aku rasa macam kelakar jee..ye la,mase first time aku belajar bawak motor dulu pon jadi macam ni jugak.Aku ingat lagi,masa tu aku dengan kawan aku..hari pertama bawak moto.Accident....sorang-sorang,tak langgar ape pon.Hehehe,cume mase tu aku bawak laju jugak la,masuk simpang tak sempat nak break.Satu minggu tak leh nak jalan.Kaki aku berbalut dah macam mumia dah.Alhamdulillah tak patah apa-apa.Sakittt...

Nasihat aku untuk korang yang baru belajar nak bawak kete ke,moto ke,ape ke..tak kesah la.Sila dengar nasihat daripada orang yang sudah mahir bawak moto atau kete tuh.Kalau tak,korang akan syok sendiri.
Dan akhirnye..jadi lah macam aku.Kepale bertampal plaster.Sakit.....huhu,bengkak ni. :(

ok lah..jemu la pulak ngadap bloggy ni.

:take this note: anything that happens are not happen again by the same way.

p/s: ttba rindu kat ayah..hmmmm.

bye:assalamualaikum.

No comments: