Monday 26 September 2011

3 kupang???4 hari di bumi bersejarah..love it!

dengan nama ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI.

Semalam tepat-tepat pukul 12 aku sampai rumah.Pagi tadi terus pegi sekolah.Dalam kelas satu hari aku tidur.haha...Penat tak hilang lagi doe.Tapi takpe,dah excited sangat nak cite,aku try jugak bukak mata luas-luas.Meh baca meh.

Jambori River Ranger peringkat KEBANGSAAN.Korang penah dengar tak ranger sungai?Tak penah?takpe..sekrang dah dengar kan?sebab kat Malaysia certain sekolah je yang ada persatuan nih.River Ranger masih baru ditubuhkan atas dasar sambutan hari sungai sedunia=)

ni maskot ketam sungai..maskot negeri kiteorang,TERENGGANU=)

1st day,tengah ready untuk present.





2nd day,masa ni otw nak gi Sungai..aku ngan budak sarawak,Lissa nama dia=)

turun sungai untuk jalankan ujian kualiti air guna kaedah fizik,kimia ngan bio.

ha...ni group aku tengah bina habitat untuk hidupan sungai,group kiteorang dapat no 1 tau! >_<



kontinjen Terengganu=)

aku ngan cikgu kamal.Dia pakai jaket kat luar sebab baju yang dia dapat size S,haha :D

tak silap aku gambar ni aku snap ngan budak penang=)

best friend aku kat sana,budak sarawak jugak,nama dia aku tak ingat,haha ;)

huhu,last day ngan group aku.Kumpulan ni aku sayang sangat.Almaklumlah,kumpulan terbaik(poyo tak?)

oh ye,lupa pulak,apesal aku tetiba letak title 3 kupang?haa,3 kupang tu nama group aku.Jambori ni memang best giler la,jumpa kawan-kawan dari negeri lain,termasuk sabah n sarawak.Dalam banyak2 program yang aku join,tak penah lagi nama kumpulan guna nama lagu rakyat.Masa ice breaking,korang tau tak?Kiteorang kena hamming lagu rakyat masing-masing.Tak leh bercakap.Haa,bayangkan nak cari 14 ahli semuanya.Memang seksa.Haha,tapi menarik kan?? ^___^

Kat sana,sempat jugak aku jumpa founder blogger area.Betol-betol depan menara Taming Sari,kejap je..hoho,peramah rupanya dr lurve ni.Banyak mulut betol.HEHEHEHE...

Aku pon jumpa admin Ka Fiza tau..cantik kak fiza ni.Tapi,sekejap je,aku dah nak gerak balik masa tu.Kak fiza,sorry eh,susahkan akak je datang jauh-jauh..dah la jam.Sorry eh..

Kak Najwa,kite tak de rezeki nak jumpa,insyaALLAH,lain kali ada=)

Daaaaaaaaaan,yang paling aku happy,aku dinobatkan sebagai peserta katogori pelajar perempuan terbaik.Happy beb,ye la,dalam beratus-ratus peserta perempuan,aku yang terbaik.hehee..tak caye? tak caye sudah,sijil ada,nanti aku update yang lain aku share gambar tu eh?

ok lah,mata kau dah tak larat sangat ni..letih,penat,ngantuk.Bye!

p/s:kenangan yang memang tak kan dapat dilupakan selama 4 hari berkampung di bumi bersejarah=)

No comments: