Sunday 27 November 2011

impian yang tak sudah

dengan nama ALLH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI.

Alhamdulillah,hidup lagi aku hari ni.Dapat lagi aku melihat dunia yang penuh dengan warna-warni ni.Syukur,masih lagi ada insan yang menyayangi diri yang serba kekurangan nih.Alhamdulillah..

Diam tak diam,sedar tak sedar..dah tahun baru pon kita ni.Kelendar islam dah berganjak.Tahun baru dah bermula,detik waktu kian berlalu tanpa menunggu sesiapa.
susahnya menduga kehidupan!

inilah aku,yang selalu menyalahkan takdir!Entah bila nak berubah..

Percayalah Dia lebih mengetahui segala-galanya.Kita merancang,Dia juga merancang.Dialah perancang yang Maha Hebat.Tak de sape pon yang boleh lawan.Harus aku pegang kata-kata nih sampai bila-bila!

Tetiba pulak hati ni rasa sayu.

Sayu bila mengenangkan diri yang masih tak berubah.
Sayu mengenangkan diri yang sentiasa menyalahkan takdir.
Sayu memikirkan nasib yang kadangkala langsung tak memihak pada kita.
Sayunya hati ni bila ada ujian yang melanda,hati begitu cepat rapuh.

Inilah aku,manusia yang tak pernah bersyukur :'(

impian?harapan?cita-cita?

Aku nak keluar dari diri aku yang lemah.Aku nak cari diri aku yang sebenar.
Aku nak cari diri aku yang dah lama hilang.

Tapi?sampai hari ni,aku tak rasa yang aku dah jumpa diri aku yang hilang tu..

dan hati..

aku jugak nak cari sekeping hati yang kuat.Sekeping hati yang tak mudah rapuh bila ada ujian yang melanda.Berilah aku hati itu YA ALLAH.

ya,mungkin inilah masanya.Inilah detiknya.Aku harus berubah,dan aku perlu berubah!

HIJRAH....berubah menjadi yang lebih baik,itulah yang sebaik-baiknya=)

papepon..SALAM MAAL HIJRAH.Moga kita sentiasa berhijrah menjadi demi kehidupan yang lebih baik.

akhir kata,Harapan yang diharap menjadi realiti tahun lalu masih tidak kesampaian,malah rasa jauh lagi untuk mencapainya.Dengan niat ingin mencari redhanya,dengan nama ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI,saya bawa harapan yang dulu ke tahun baru ini,insyaALLAH saya akan berusaha sedaya upaya mengubah harapan dan impian menjadi realiti.Moga ALLAH redha..amin YA RABB.SALAM MAAL HIJRAH.

nota jari hantu:
Buat kak farah sayang,mungkin ini pon waktu terbaik untuk akak berhijrah.Tinggalkan segala yang pahit,terus melangkah ke hadapan..insyaALLAH,akak boleh.Rindu akak.. =

p/s:dan aku..masih lagi berharap pada impian yang tak sudah..

No comments: